Класифицирана информация

Функционално пълна технологична система за създаване, обработване и съхраняване на документи, съдържащи класифицирана информация.

Автоматизирана информационна система „Класифицирана информация“ е функционално пълна технологична система за създаване, обработване и отразяване на движението и съхраняването на документи, съдържащи класифицирана информация. Автоматизира и управлява работата с документи, съдържащи класифицирана информация при спазване на изискванията за предоставяне на достъп до тях. При реализацията на системата са отчетени изискванията на Закона за защита на класифицираната информация (ЗЗКИ) и Правилника за неговото прилагане (ППЗЗКИ).Системата е създадена в два варианта десктоп приложение и уеб-базирана система. АИС „Класифицирана информация“ са включени и функционални възможности на АИС „Документооборот“ за работа с документи, несъдържащи класифицирана информация. Настройва се според изискванията на потребителите

.

Автоматизирана информационна система

ФУнкционални модули

Създаване на документи

Регистратура

Движение на документи

Контрол на задачи

Архив

Справки

  • Създаване на документи по образци на потребителите на системата с възможности за отразяване на данни за маркиране на класифицирана информация – поставяне на гриф за секретност.

 

  • Регистрация на документи и въвеждане на данни за:
    • Автоматично създаване на уникален регистрационен номер на документите в дефинирания от ЗЗКИ формат.
    • маркиране на класифицирана информация – гриф за сигурност, срок на класификация, основание за класификация, кой е определил нивото;
    • премахване на класификацията на информацията (след изтичане на срока или отпадане на основанията за защита на класифицираната информация);
    • промяна на грифа за секретност.
    • съдържателно описание на документи – по теми, лица, факти, събития, отразяване на връзки между между документите
    • Запазва история на промените на грифа за сигурност;
  • Създаване и поддържане на отчетни документи, съгласно чл.70 от ППЗЗКИ:
    • Разпечатване на регистри
    • Автоматизирано създаване на експедиционни писма и описи за кореспонденция и други отчетни документи.
  • Предоставя средства за генериране на списък на създадените материали и документи, съдържащи класифицирана информация, представляващи държавна или служебна тайна в Excel формат, съгласно чл.35 от ЗЗКИ.
  • Предоставя средства за извеждане в Excel формат на проекти на протоколи за преразглеждане на документи и материали, носители на класифицирана информация с цел удължаване срока на защита, премахване нивото на класификация, промяна нивото на класификация, унищожаване на първи или единствени екземпляри, унищожаване на втори трети и др. екземпляри или копия на документи съгл. Чл.50 от ППЗЗКИ.
    • Управление на движението на документи, маршрутизиране на документи, контрол върху тяхното местонахождение съгласно изискванията за предаване на материали, съдържащи класифицирана информация.
      • Автоматизирано създаване на експедиционни писма и описи за кореспонденция и други отчетни документи.
      • Групови дейности – групово предаване/връщане на документи и групово предаване/връщане на сборове
    • Контрол върху изпълнението на задачи по документи и с устни разпореждания.
    • Групови дейности по поставяне, изпълнение и снемане на задачи.
      • Автоматизирано отразяване на архивиране на документи (чл.126 от ППЗЗКИ).
        • Възможност за пререгистрация на номенклатурни сборове в началото на календарната година.
        • Автоматично следене на максималния брой листа в том на сбор.
        • Автоматизирано създаване и поддържане на описи на сборове от документи.
        • Групово отлагане/изваждане / преместване на документи в томове на сборове
        • Универсална справочна дейност:
          • справки по всички характеристики на документи, сборове от документи, задачи и други в произволни комбинации;
          • потребителски ориентирани статистически таблици и отчети, средства за редактиране на изходите;
          • оформяне на изходите на универсални справки съгласно изискванията за оформяне на документи, съдържащи класифицирана информация.

        Защита на данните:

        Осигурява се контрол на достъпа за всеки потребител до дейностите на системата и до съхраняваните документи и данни.

        Платформена независимост:

        Системата има възможности за работа под управлението на различни операционни системи – като Linux/Unix базирани, Windows базирани – Windows 10, Windows 8, Windows 7 и др.; както и с различни Системи за управление на бази данни – като Oracle, IBM-Informix, Sybase, MS SQL Server и др., отговарящи на SQL ANSI стандарта.

        Основни потребители

        • Министерство на вътрешните работи – корпоративен лиценз
        • Министерство на отбраната – всички регистратури (включително НАТО и ЕС)
        • Специални служби на Република България
        • Министерство на правосъдието
        • Министерство на икономиката и енергетиката
        • Министерство на транспорта и съобщенията
        • Министерство на труда и социалната политика
        • Министерство на регионалното развитие и благоустройство
        • Комисия за регулиране на съобщенията
        • ДКСИ (включително регистратури НАТО и ЕС)
        • Национален статистически институт
        • НА „Пътна инфраструктура“
        • Военномедицинска академия
        • ГД „Изпълнение на наказанията“ – МП
        • АЕЦ „ Козлодуй“
        • Сметна палата на Р България
        • Столична община
        • JDB Solutions