Класифицирана информация
Функционално пълна технологична система за създаване, обработване и съхраняване на документи, съдържащи класифицирана информация.
Автоматизирана информационна система „Класифицирана информация“ е функционално пълна технологична система за създаване, обработване и отразяване на движението и съхраняването на документи, съдържащи класифицирана информация. Автоматизира и управлява работата с документи, съдържащи класифицирана информация при спазване на изискванията за предоставяне на достъп до тях. При реализацията на системата са отчетени изискванията на Закона за защита на класифицираната информация (ЗЗКИ) и Правилника за неговото прилагане (ППЗЗКИ).Системата е създадена в два варианта десктоп приложение и уеб-базирана система. АИС „Класифицирана информация“ са включени и функционални възможности на АИС „Документооборот“ за работа с документи, несъдържащи класифицирана информация. Настройва се според изискванията на потребителите
.
Автоматизирана информационна система
ФУнкционални модули
Създаване на документи
Регистратура
Движение на документи
Контрол на задачи
Архив
Справки
- Създаване на документи по образци на потребителите на системата с възможности за отразяване на данни за маркиране на класифицирана информация – поставяне на гриф за секретност.
- Регистрация на документи и въвеждане на данни за:
- Автоматично създаване на уникален регистрационен номер на документите в дефинирания от ЗЗКИ формат.
- маркиране на класифицирана информация – гриф за сигурност, срок на класификация, основание за класификация, кой е определил нивото;
- премахване на класификацията на информацията (след изтичане на срока или отпадане на основанията за защита на класифицираната информация);
- промяна на грифа за секретност.
- съдържателно описание на документи – по теми, лица, факти, събития, отразяване на връзки между между документите
- Запазва история на промените на грифа за сигурност;
- Създаване и поддържане на отчетни документи, съгласно чл.70 от ППЗЗКИ:
- Разпечатване на регистри
- Автоматизирано създаване на експедиционни писма и описи за кореспонденция и други отчетни документи.
- Предоставя средства за генериране на списък на създадените материали и документи, съдържащи класифицирана информация, представляващи държавна или служебна тайна в Excel формат, съгласно чл.35 от ЗЗКИ.
- Предоставя средства за извеждане в Excel формат на проекти на протоколи за преразглеждане на документи и материали, носители на класифицирана информация с цел удължаване срока на защита, премахване нивото на класификация, промяна нивото на класификация, унищожаване на първи или единствени екземпляри, унищожаване на втори трети и др. екземпляри или копия на документи съгл. Чл.50 от ППЗЗКИ.
- Управление на движението на документи, маршрутизиране на документи, контрол върху тяхното местонахождение съгласно изискванията за предаване на материали, съдържащи класифицирана информация.
- Автоматизирано създаване на експедиционни писма и описи за кореспонденция и други отчетни документи.
- Групови дейности – групово предаване/връщане на документи и групово предаване/връщане на сборове
- Контрол върху изпълнението на задачи по документи и с устни разпореждания.
- Групови дейности по поставяне, изпълнение и снемане на задачи.
- Автоматизирано отразяване на архивиране на документи (чл.126 от ППЗЗКИ).
- Възможност за пререгистрация на номенклатурни сборове в началото на календарната година.
- Автоматично следене на максималния брой листа в том на сбор.
- Автоматизирано създаване и поддържане на описи на сборове от документи.
- Групово отлагане/изваждане / преместване на документи в томове на сборове
- Универсална справочна дейност:
- справки по всички характеристики на документи, сборове от документи, задачи и други в произволни комбинации;
- потребителски ориентирани статистически таблици и отчети, средства за редактиране на изходите;
- оформяне на изходите на универсални справки съгласно изискванията за оформяне на документи, съдържащи класифицирана информация.
Защита на данните:
Осигурява се контрол на достъпа за всеки потребител до дейностите на системата и до съхраняваните документи и данни.
Платформена независимост:
Системата има възможности за работа под управлението на различни операционни системи – като Linux/Unix базирани, Windows базирани – Windows 10, Windows 8, Windows 7 и др.; както и с различни Системи за управление на бази данни – като Oracle, IBM-Informix, Sybase, MS SQL Server и др., отговарящи на SQL ANSI стандарта.
Основни потребители
- Министерство на вътрешните работи – корпоративен лиценз
- Министерство на отбраната – всички регистратури (включително НАТО и ЕС)
- Специални служби на Република България
- Министерство на правосъдието
- Министерство на икономиката и енергетиката
- Министерство на транспорта и съобщенията
- Министерство на труда и социалната политика
- Министерство на регионалното развитие и благоустройство
- Комисия за регулиране на съобщенията
- ДКСИ (включително регистратури НАТО и ЕС)
- Национален статистически институт
- НА „Пътна инфраструктура“
- Военномедицинска академия
- ГД „Изпълнение на наказанията“ – МП
- АЕЦ „ Козлодуй“
- Сметна палата на Р България
- Столична община
- JDB Solutions