Персонална и индустриална сигурност
Системата „Персонална и индустриална сигурност“ е предназначена да автоматизира обработката на информация за издаване на удостоверения за сигурност и разрешения за достъп до класифицирана информация.
При реализацията на системата са отчетени изискванията за персонална и индустриална сигурност на Закона за защита на класифицираната информация (ЗЗКИ) и Правилника за неговото прилагане. Системата е предназначена за службите за сигурност, службите за обществен ред и организационните единици, в които се обработва класифицирана информация.
Модули на системата и техните характеристики
ФУнкционални модули
Въвеждане на данни за договори/задачи
Въвеждане на данни за организационни единици и дела за проучване
Въвеждане на данни за лица и дела за проучване
Поддържане на регистри на проучени лицаархив
- Въвеждане на данни за договори/задачи
- Въвеждане на данни за организационни единици и дела за проучване
- Въвеждане на данни за лица и дела за проучване
- Поддържане на регистри на проучени лица
- Въвеждане на данни за договори/задачи, чийто предмет съдържа или налага достъп до класифицирана информация, представляваща държавна тайна;
- Въвеждане на данни за възложители по договори;
- Въвеждане на данни за физически и юридически лица – кандидати за изпълнители по договори;
- Въвеждане на данни за дела по проучване за надеждност на юридически или физически лица – търговци с цел издаване на удостоверение за сигурност (отказване, отнемане);
- Автоматизирано отразяване на резултата от проучването на лицата в съответното дело;
- Въвеждане на данни за дела по проучване за надеждност на юридически или физически лица – търговци с цел издаване на удостоверение за сигурност (отказване, отнемане);
- Въвеждане на данни за лица – кандидати за заемане на длъжност или за изпълнение на задача с цел проучване за надеждност и издаване на разрешение за достъп до определено ниво на класификация;
- Въвеждане на данни за дела по проучване на лица;
- Създаване и поддържане на регистри: за проучени юридически и физически лица за издаване на удостоверения за сигурност; на юридически и физически лица, на които са издадени удостоверения за сигурност; на юридически и физически лица, на които е отказано издаването на удостоверения за сигурност;
- Създаване и поддържане на регистри: на проучени лица за издаване на разрешения за достъп; на проучени лица, на които са издадени разрешения за достъп; на проучени лица, на които е отказано издаването на разрешения за достъп;
- Осъществяване на актуализация на въведени данни за договори/задачи, възложители по договори, кандидати за изпълнители по договори, дела по проучване за надеждност, документи и лица, проучвани за надеждност;
Създаване и отпечатване на документи за проучване
Справки
Администриране
- Създаване на документи за проучване по шаблони, съхранявани в системата, свързани с индустриалната сигурност; Въвеждане на данни за документите и отлагане в делото за проучване за надеждност;
- Създаване и разпечатване на справки за проучване за лицата в различни информационни фондове;
- Създаване на документи по шаблони, необходими за проучване на лица и отразяване на данните за регистрирането им;
- Автоматизирано отразяване на резултата от проучване на лица в делото за проучване;
- Създаване и използване на процедури за наблюдение, организация и контрол на извършваните проучвания;
- Извършване на универсални справки по характеристики на:
договори/задачи;
юридически лица и физически лица-търговци, проучвани за издаване на удостоверения за сигурност или потвърждение;
лица, проучвани за издаване на разрешение за достъп;
дела по проучване за надеждност;
документи. - Извършване на статистическа дейност (дефиниране, изпълнение и отпечатване на статистически таблици);
- Автоматично поддържане на системен журнал с данни за извършени правомерни или неправомерни действия със системата, възможности за справки в журнала;
- Използване на национални класификатори и потребителски номенклатури;
- Вградени средства за защита на данните на системата. Автоматичен контрол на базата данни;
- Възможности за работа в сертифицирана локална мрежа за предаване на класифицирана информация;
- Възможности за обмен на данни и документи с други информационни системи в XML формат.
Защита на данните:
Осигурява се контрол на достъпа за всеки потребител до съхраняваните в системата документи и данни.
Платформена независимост:
Система „Персонална и индустриална сигурност“ работи под управлението на различни операционни системи – Unix, Linux, Windows 2003, XP, 2000, NT, 98 и др.
Системата работи с релационни СУБД, отговарящи на SQL ANSI стандарта – Oracle, Informix, Sybase, MS SQL Server и др.
Основни потребители
- МВР (корпоративен лиценз)
- Национална служба за сигурност (на централно и териториално ниво)
- Министерство на правосъдието
- Министерство на транспорта и съобщенията
- Министерство на регионалното развитие и благоустройство
- Национален статистически институт
- АЕЦ “Козлодуй”